2006-12-27

Hur mycket stockholmare är jag?

Enligt testet i DN är jag så här mycket stockholmare:

Urstockholmaren
Shit alltså, du är så Stockholm att man blir rädd. Men om du inte taggar ner lär du bli en magsur rättshaverist också. Oss emellan - försök ha lite mindre attityd, så cool är du ändå inte. Det skadar faktiskt inte att stanna upp och hjälpa en turist att hitta rätt i storstadsdjungeln.


Jag vet inte vad jag ska säga, nu vill jag flytta härifrån. Hur kan jag vara stockholmsk?! Det enda stockholmska med mig är att jag alltid far till IKEA när alla andra far dit. I övrigt vette tusan...


EDIT 1: Om någon timme ska jag fara på MAX o käka "skrovmål". gör man det om man är stockholmsk? Don't think so...
EDIT 2: Observera uttrycket "fara på", det är så o-stockholmsk att man baxnar.
EDIT 3: DAMN YOU DAGENS NYHETER!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha-och detta är jag då...dags att dra eller?

Stockholmaren
Tjena, stockholmarn, du känner till hur man lever i hemstaden. Du hittar rätt bra, kan alla koder och följer med i vad som händer. Visst är det irriterande ibland när lantisarna går i vägen för en, och du slits mellan att vilja ha gröna parker eller mer storstadspuls som i London och New York, men summa summarum trivs du rätt bra i din stad.

Linda K sa...

hörru norrlänning! varför har du inte rss på din blogg? skaffa! :B

Magnus sa...

Såna däringa modärna saker... your wish is my command :B