2006-12-13

It's ruined, my pepparkakshus!

Ja, jag är en av de drabbade: ARTIKEL

Mitt fina pepparkakshus som tog flera timmar att limma kristyr på... Jag fixade ränder o bågar lite överallt. Klistrade fast Non Stop på tak och skorsten. Förfallet började redan efter nån timme...taket började böja sig inåt. När vi vaknade på morgonen hade taket rasat in och skorstenen låg inne i huset.

Jag åt upp en del av taket med tårar i ögonen, det var gott.

Hög luftfuktighet i kombination med lite väl optimistiskt "kristyrande" är orsaken till denna incident.

Huset står kvar i vårt kök, ikväll ska jag ta resten av taket till kaffet.


Detta är jag nästa jul


EDIT: Känns inte avstavningen av "pepparkakshus" på paketet lite mysko? I min hemstad hade vi en kiosk med en skylt utanför som sade "småg-odis", det var skoj.

EDIT 2: Vi hade även en hattaffär som hade en neonskylt med lite fancy skrivstil där det stod "Elsas hattar". Pojkar med dålig känsla för skrivstil kunde få det till "Elsas katarr"...i alla fall min kusin och jag.

(bilderna tagna från www.annas.se och www.whitehouse.gov)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din stackare - efter så mycket möda och stort besvär. Kanske blir detta den nya traditionen.

Magnus sa...

Jo, varje år "råkar" huset gå sönder så jag kan börja knapra på det :)

Anonym sa...

Jaha - så var Mlg bladet läst. Julklappstips i massor.

Dags för Mlg TV då! Vad gör du?

Magnus sa...

Jag "jobbar" märker du väl! :)

Slapp ringa danskan...gött i pösa.